Uus hübriidne ekskavaator tulemas

4.12.2017

Hitachi uus hübriidne ekskavaator ühendab omavahel tehnoloogia ja tulevased uuendused.

Hitachi uus hüdrauliline hübriidne ekskavaator on esimest korda kasutusele võetud Euroopas. ZH210-6 masinat esitleti Matexpo volitatud Belgia Hitachi edasimüüja poolt Luyckx rahvusvahelisel Matexpo messil 11.-15. septembril.

Uue hübriidmudeli kütusekulu on kõige madalam Hitachi keskklassi hüdrauliliste ekskavaatoritest ning see on kavandatud ka CO2 heitkoguste ja ettevõtte tegevuskulude vähendamiseks. Masinal on ühendatud uusim tehnoloogia, täiustatud hüdrosüsteem ja uus kerge kopavars. Seetõttu saavutatakse suur jõudlus madalate saaste näitajate ja kulutustega, millega Hitachi on tuntud.

 

Uus toiteallikas

Võrreldes varasemate ZH-5 hübriidi mudelitega kasutab uus mudel 12% vähem kütust (nii PWR kui ECO režiimil) ja ZX210-6 mudeliga võrreldes standardse kütuse kokkuhoid on lausa 20% vähem. ZH210-6 masinal on uus toiteallikas, mis ühendab 73 kW diiselmootori (vähem kui ZH210-5 PBS) ja 44 kW elektrilise lisamootori. Nende omavaheline kooslus mõjutab märkimisväärselt kütusekulu.

Ainult diiselmootori võimsus on tavapäraseks kasutamiseks piisav ja vajaduse korral võib suurte koormuste maksimaalset võimsust kasutada ka elektrilise abimootori abil. Seega on uus hübriidmudel efektiivsem kui ZH210-5 või standardtüüp ZX210-6. 

 

Uus energiasalvestusmeetod

Uue integreeritud toiteallikaga ZH210-6 on kasutusele võtnud uue elektrivarustussüsteemi. Eelneva masina ZH210-5 uuel kondensaatoril on suure võimsusega li-ioonaku, mille on välja töötanud Hitachi Automotive Systems, Ltd. See on märkimisväärselt suurendanud ajutise abimootori pidevat sisendvõimsust, võimaldades mootori tööd toetada kauem. Kergemate koormuste ajal töötab abimootor generaatorina ja jätab välja liitiumioonaku, näiteks hübriidsõidukitel.

ZH210-6 sisaldab ka uut jõuülekandeseadet, mis kasutab autos kontrollitud tehnoloogiat. See suurendab uue hübriidse ekskavaatori töökindlust.

 

Hüdraulika parandused

Eelmise mudeli täiendamiseks on saadaval TRIAS-HX II hüdrosüsteem. See on kohandatud ZH210-6 jaoks, et parandada hüdrosüsteemi tõhusust ja vähendada veelgi kütusekulu. Paranenud on ka võimas hüdrauliline tõukejõud ning elektrimootori maksimaalne pöördemoment on nüüd 160 Nm asemel 220 Nm ZH210-5.

Erinevalt standardseadmetest Zaxis-6, ei kasutata hüdrauliliste ekskavaatorite puhul ZH210-6 SCR-tehnoloogiat. See tähendab omanikele vähem lisakulusid, kuna AddBlue vedelikku ei vajata. Selle asemel vastab uus mudel IV etapi nõuetele koos kaasaegse oksüdatsioonikatalüsaatori (DOC) ja tahkete osakeste filtri (DPF) kombinatsiooniga. Antud lahendus on eriti eelistatud Euroopa linnades, kus tahkete heitmete määrused on ranged.

 

Kerge ja vastupidav

ZH210-6 hüdraulilised hübriidi ekskavaatori kopavars on valmistatud raske terasest, mis on üle 15% kergem kui ZH210-5 ja ZX210-6 standard-tüübi varred. Sel põhjusel on võlli liigutamiseks vaja vähem jõudu ning omakorda väheneb ka kulumine. Hitachi on läbinud põhjalikud katsed, et tagada kopavarre sama kõrge vastupidavuse tase, hoolimata kergemast kaalust.

Hollandi, Belgia, Saksamaa ja Inglismaa masinaomanikud ja -juhid on hetkel seotud Hitachi uute hüdrauliliste hübriidsete ekskavaatorite katsetustega. Need jätkuvad kuni 2018. aasta alguseni. Toote ja disaini osakonna Hitachi Construction Machinery (Europe) tegevdirektor Burkhard Janssen loodab saada positiivset tagasisidet nii testidelt kui ka Matexpo messil olevatelt külastajatelt.

”ZH210-6 on välja töötatud ühendades uusima Hitachi tehnoloogia ja tulevased uuendused. See hõlmab kogu Hitachi kontserni kuuluvat tehnoloogiat ning tootmises juhtivaid komponente, mis on kaasa toonud oluliselt väiksema kütusekulu kui eelmised mudelid ”, ütleb ta.

”See on suurepärane näide Hitachi jätkuvatest püüdlustest vähendada oma klientide omandi maksumust ning kasutades arenenud tehnoloogilist lähenemist seadmete keskkonnamõju väheneb.”

Lisateave masina ZH210-6 kohta 2018. aasta alguses.